Ενίσχυση υφισταμένων δρόμων σε λιβαδικές περιοχές
Οι λιβαδικές εκτάσεις, κατά κανόνα προσεγγίζονται με δρόμους χαμηλής φέρουσας ικανότητας και προβληματικής βατότητας όταν επικρατούν δυσμενείς κλιματολογικές συνθήκες. Τα στοιχεία αυτά όμως δεν επιτρέπουν πάντα ταχεία και ασφαλή μεταφορά ζωοτροφών και κτηνοτροφικών προϊόντων, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μείωση της αξίας τους. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται οικονομική βελτίωση της ανθεκτικότητας και της βατότητας του οδικού δικτύου. Όταν όμως σε αυτούς τους δρόμους κυκλοφορούν και οχήματα για άλλους σκοπούς, όπως για αναψυχή και για επισκέψεις σε αξιοθέατα και μνημεία της φύσης, τότε απαιτείται και μελέτη ενίσχυσης του υφιστάμενου οδοστρώματος για να ανταποκριθεί στον καινούριο κυκλοφοριακό φόρτο. Στην παρούσα εργασία ερευνήθηκε σε δρόμους της ορεινής Ροδόπης, η δυνατότητα σταθεροποίησης της επιφάνειάς τους με τσιμέντο, ασβέστη, αλλά και με διάφορα βιομηχανικά παραπροϊόντα. Η έρευνα έδειξε ότι όλοι οι σταθεροποιητές επιλύουν σημαντικά το πρόβλημα και επιπλέον συμβάλουν σε μία φιλοπεριβαλλοντική κατασκευή, αρκεί να γίνεται αρχικά εδαφομηχανική ανάλυση, οικονομική διερεύνηση όσον αφορά το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Επισημαίνεται όμως η ανάγκη διερεύνησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να αποτραπούν η είσοδος στους υδροφόρους ορίζοντες, των επικίνδυνων ουσιών που υπάρχουν στα παραπροϊόντα.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Τομέας Δασοτεχνικών και Υδρονομικών Έργων, Εργαστήριο Μηχανικών Επιστημών και Τοπογραφίας, 541 24 Θεσσαλονίκη, e-mail : pxeskio@for.auth.gr
Λέξεις Κλειδιά:Ενίσχυση δρόμων, φέρουσα ικανότητα, παραπροϊόντα, σταθεροποίηση
Αρχείο PDF:Κατεβάστε τη Δημοσίευση σε PDF Αρχείο
Βιβλίο:ΛΙΒΑΔΙΑ ΤΩΝ ΠΕΔΙΝΩΝ ΚΑΙ ΗΜΙΟΡΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ: ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ - Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Λιβαδοπονικού Συνεδρίου Βόλος, 10 – 12 Νοεμβρίου 2004 (Επιμέλεια έκδοσης: Παναγιώτης Δ. Πλατής & Θωμάς Γ. Παπαχρήστου)